واژه های هدایتی در کتاب مقدس
کاش می فهمیدیم که خداوند می خواهد از برخی از واژه های به کار رفته در کتاب مقدس دروازه چه هدایتی را بر ما بگشاید؟
آیا پدران مقدس خجالت نمی کشند این قسمت ها را در جمع آقایان یا خانم ها می خوانند ؟به نظر شما آموزنده ترین نکاتی که این عبارات می تواند داشته باشد چیست ؟ آیا غیر از راه فریفتن و زنا چیز دیگری هم آموزش می دهد ؟
کدام پدر ، مادر یا آموزگاری می تواند چنین الفاظی را برای کودکانش بیان کند ؟ آیا از نظر تربیتی بد آموزی ندارد؟
سوال مهم تر این که
: آیا چنین کتابی مناسب است راهنمای بشریت به سوی سعادت انسان ها باشد ؟
آیا با وجود این مطالب می توان گفت نویسندگان کتاب مقدس هنگام نوشتن این
کتاب ها از لغزش مصون بوده اند ؟ برای این که بفهمید قضیه از چه قرار است ادامه مطلب را بخوانید:
r a n و n a f و s i n e
مسیحیان عقیده
دارند که سفر غزل غزل های سلیمان را خداوند به سلیمان وحی نموده است .
اکنون ببینیم این وحی چگونه است :
غزل غزل ها 7 : 1-9 :
ای دختر مرد
شریف پایهایت در نعلین چه بسیار زیبا است(1 غزل غزلهای سلیمان 7) حلقهای
run هایت مثل زیورها میباشد که صنعت دست صنعتگر باشد(1 غزل غزلهای سلیمان
7) naf تو مثل کاسه مدوّر است که شراب ممزوج در آن کم نباشد( غزل غزلهای
سلیمان 7) بر تو توده گندم است که سوسنها آن را احاطه کرده باشد(2 غزل
غزلهای سلیمان 7) دو p e s t a n تو مثل دو بچه توام غزال است(3 غزل غزلهای
سلیمان 7) گردن تو مثل برج عاج و چشمانت مثل برکههای حشبون نزد دروازه
بیت ربّیم( غزل غزلهای سلیمان 7) بینی تو مثل برج لبنان است که بسوی دمشق
مشرف میباشد(4 غزل غزلهای سلیمان 7) سرت بر تو مثل کرمل و موی سرت مانند
ارغوان است(غزل غزلهای سلیمان 7) و پادشاه در طرّههایش اسیر میباشد(5
غزل غزلهای سلیمان 7) ای محبوبه چه بسیار زیبا و چه بسیار شیرین بسبب
لذّتها هستی(6 غزل غزلهای سلیمان 7) این قامت تو مانند درخت خرما( غزل
غزلهای سلیمان 7) و p e s t a n هایت مثل خوشه انگور میباشد(7 غزل غزلهای سلیمان
7) گفتم که به درخت خرما برآمده شاخههایش را خواهم گرفت(غزل غزلهای
سلیمان 7) و p e s t a n هایت مثل خوشههای انگور و بوی نفس تو مثل سیبها باشد(8
غزل غزلهای سلیمان 7) و دهان تو مانند شراب بهترین برای محبوبم که به
ملایمت فرو رود و lab های خفتگان را متکلّم سازد(9 غزل غزلهای سلیمان 7).
کاش می فهمیدیم که خداوند می خواهد از این واژه ها دروازه چه هدایتی را بر ما بگشاید؟
آیا پدران مقدس خجالت نمی کشند این قسمت ها را در جمع آقایان یا خانم ها بخوانند ؟
بستر معطر
در
سفر امثال یک زن همسر دار زناکار مردی را می فریبد و به او می گوید : بر
بستر خود دوشکها گسترانیدهام(15 امثال سلیمان نبیّ 7) با دیباها از کتان
مصری(16 امثال سلیمان نبیّ 7) بستر خود را با مرّ و عود و سلیخه معطّر
ساختهام(17 امثال سلیمان نبیّ 7) بیا تا صبح از عشق سیر شویم(امثال
سلیمان نبیّ 7) و خویشتن را از محبّت خرّم سازیم(18 امثال سلیمان نبیّ 7)
زیرا صاحب خانه در خانه نیست( امثال سلیمان نبیّ 7) و سفر دور رفته است(19
امثال سلیمان نبیّ 7) کیسه نقره بدست گرفته( امثال سلیمان نبیّ 7) و تا
روز بدر تمام مراجعت نخواهد نمود(20 امثال سلیمان نبیّ 7) پس او را از
زیادتی سخنانش فریفته کرد( امثال سلیمان نبیّ 7) و از تملّق لبهایش او را
اغوا نمود(21 امثال سلیمان نبیّ 7)
به نظر شما آموزنده ترین نکاتی که این عبارات می تواند داشته باشد چیست ؟ آیا غیر از راه فریفتن و زنا چیز دیگری هم آموزش می دهد ؟
s i n e های زن
در
امثال سلیمان 5 : 18 و 19 آمده است : ... و از زن جوانی خویش مسرور باش ،
مثل غزال محبوب و آهوی جمیل . p e s t a n هایش همیشه تو را خرم سازد و از محبت
او دائما محفوظ باش.
در غزل غزل ها 8 : 8 نیز می خوانیم : ما را
خواهری کوچک است که p e s t a n ندارد( غزل غزلهای سلیمان 8) به جهت خواهر خود
در روزی که او را خواستگاری کنند چه بکنیم؟ (9 غزل غزلهای سلیمان 8) .
واقعا عجب نگرانی بزرگی ؟ به نظر شما چه بکنند ؟!
اندازه m a n i
سفر
حزقیال 23 : 19 : اما او ایام جوانی خود را که در آنها در زمین مصر زنا
کرده بود بیاد آورده باز زناکاری خود را زیاد نمود و بر معشوقههای ایشان
عشق ورزید که گوشت ایشان مثل گوشت الاغان و m a n i ایشان چون m a n i اسبان
میباشد(20 حزقیال 23) و قباحت جوانی خود را حینی که مصریان p e s t a n هایت را
بخاطر s i neهای جوانیش افشردند بیاد آوردی(21 حزقیال 23)
کدام پدر ، مادر یا آموزگاری می تواند چنین الفاظی را برای کودکانش بیان کند ؟ آیا از نظر تربیتی بد آموزی ندارد؟
سفارش به دزدیدن زنان
در
سفر داوران 20 : 21 آمده است : پس بنی بنیامین را امر فرموده و گفتند
بروید در تاکستانها در کمین باشید(20 داوران 21) و نگاه کنید و اینک اگر
دختران شیلوه بیرون آیند تا r a gh s کنندگان r aghs کنند آنگاه از تاکستانها
درآئید و از دختران شیلوه هر کس زن خود را ربوده به زمین بنیامین برود(21
داوران 21) و چون پدران و برادران ایشان آمده نزد ما شکایت کنند به ایشان
خواهیم گفت ایشان را به خاطر ما ببخشید چون که ما برای هر کس زنش را در
جنگ نگاه نداشتیم و شما آنها را به ایشان ندادید الان مجرم میباشید(22
داوران 21) پس بنی بنیامین چنین کردند و از r aghs کنندگان زنان را بر حسب
شماره خود گرفتند و ایشان را به یغما برده رفتند و به ملک خود برگشته
شهرها را بنا کردند و در آنها ساکن شدند(23 داوران 21)
توصیف های s - e - x - y از مجازات
خداوند
یهوه میگوید چونکه نقد تو ریخته شد و عریانی تو از زناکاریت با عاشقانت
وبا همه بتهای رجاساتت و از خون پسرانت که به آنها دادی مکشوف گردید(32
حزقیال 16) لهذا هان من جمیع عاشقان تو را که به ایشان ملتذ بودی و همه
آنان را که دوست داشتی با همه کسانی که از ایشان نفرت داشتی جمع خواهم
نمود) حزقیال 16)و ایشان را از هر طرف نزد تو آورده برهنگی تو را به ایشان
مکشوف و خواهم ساخت تا تمامی عریانیات را ببینند(33 حزقیال 16) و بر تو
فتوای زنانی را که زنا میکنند و خون ریز میباشند خواهم داد و خون غیرت
را بر تو وارد خواهم آورد (34 حزقیال 16) و تو را به دست ایشان تسلیم
نموده خراباتهای تو را خراب و عمارات بلند تو را منهدم خواهم ساخت و لباس
تو را از تو خواهند کند و زیورهای قشنگ و را خواهند گرفت و تو را عریان و
برهنه خواهند گذاشت(35 حزقیال 16)
چگونه پدری می تواند در حضور فرزندانش چنین الفاظی را بر زبان جاری کند ؟
زنا با روسپیان
شمشون
بر زنای خود با روسپیان شهر غزه در کتاب مقدس اصرار می ورزد : و شمشون به
غزه رفت و در آنجا فاحشهای دیده نزد او داخل شد(1 داوران 16)
این هم نوع جدیدی از همبستری نامشروع
روت
با بوعز به سفارش مادر شوهرش همبستر می شود : پس خویشتن را غسل کرده تدهین
کن و رخت خود را پوشیده به خرمن برو اما خود را به آن مرد نشناسان تا از
خوردن و نوشیدن فارغ شود(3 روت 3) و چون او بخوابد جای خوابیدنش را نشان
کن و رفته پایهای او را بگشا و بخواب و او تو را خواهد گفت که چه باید
بکنی(4 روت 3)
همبستری داوود با دختر بچه ای کوچک
و داود پادشاه
پیر و سالخورد شده هر چند او را به لباس میپوشانیدند لیکن گرم نمیشد(1
اولپادشاهان 1) و خادمانش وی را گفتند به جهت آقای ما پادشاه باکرهای
جوان بطلبند تا به حضور پادشاه بایستد و او را پرستاری نماید و در آغوش تو
بخوابد تا آقای ما پادشاه گرم بشود(2 اولپادشاهان 1) پس در تمامی حدود
اسرائیل دختری نیکو منظر طلبیدند و ابیشک شونمیّه را یافته او را نزد
پادشاه آوردند(3 اولپادشاهان 1)
200 پوست a l a t مهریه ازدواج
و شاؤول گفت به داود چنین بگوئید که پادشاه مهر نمیخواهد جز صد غلفه
فلسطینیان تا از دشمنان پادشاه انتقام کشیده شود و شاؤول فکر کرد که داود
را به دست فلسطینیان به قتل رساند(25 اولسموئیل 18) از خادمانش داود را
از این امر خبر دادند و این سخن به نظر داود پسند آمد که داماد پادشاه
بشود و روزهای معین هنوز تمام نشده بود(26 اولسموئیل 18) پس داود برخاسته
با مردم خود رفت و دویست نفر از فلسطینیان را کشته داود غلفههای ایشان را
آورد آنها را تماماً نزد پادشاه گذاشتند تا داماد پادشاه بشود و شاؤول
دختر خود میکال را به وی به زنی داد(27 اولسموئیل 18)
غلفه : به پوستی می گویند که هنگام ختنه پسران ، آن را از a l a t آنها جدا می کنند .
سوال
: آیا چنین کتابی مناسب است راهنمای بشریت به سوی سعادت انسان ها باشد ؟
آیا با وجود این مطالب می توان گفت نویسندگان کتاب مقدس هنگام نوشتن این
کتاب ها از لغزش مصون بوده اند ؟